Zon, zee en strand

9 augustus 2018 - Monsano, Italië

Zoals verwacht voer ik na het ontbijt als globale eindbestemming van deze dag de stad Rimini in. Ik verlaat helaas de Dolomieten, het eerste stuk heeft nog wat bergen en ik daal onder andere af over een weg met 17 haarspeldbochten, waarvan de bovenste zes overdekt (tunnel) zijn. Een bijzondere ervaring om stapvoets om je as te draaien in een korte tunnel.

DSC_2076

Als ik de bergen achter me laat wordt de omgeving saaier, het verkeer drukker en de temperaturen worden hoger. Ik lees op de reclamezuilen langs de kant van de weg 32, 35, zelfs 39 graden.... Dat is geen pretje, maar zolang ik rijd is het te doen.

Op den duur worden de wegen weer wat leger, ondanks dat het richting zee gaat, ik kom door de Po-delta; een regionaal natuurpark dat bekend staat om zijn flamingo's, maar ik krijg ze niet te zien.

DSC_2078

Vanaf Ravenna komt de zee in zicht en ik rijd er zo dicht mogelijk langs om de zeelucht en de speciale sfeer van de strand-boulevards op te snuiven.

Rimini is weer een superdrukke stad die ik zo gauw mogelijk achter me laat en ik stop een half uur later ergens in de schaduw om een hotel te zoeken. De Hotels.com app komt zomaar met een 'geheime' aanbieding in een design hotel dat me erg aanspreekt, dus ik reserveer Hotel Pineta in Monsano.

Ik kom door Senigallia, met een lang en druk bezocht strand. Behalve kilometers auto's staan er ook ontelbare scooters langs de weg.

DSC_2079

Het is nog een goed half uur doorrijden landinwaarts en ik kom op een verlaten bedrijventerrein. De GPS kent het huisnummer niet en ik vind het ook niet zo één twee drie. Uiteindelijk blijkt het aan de andere kant van de weg te zijn, naast een gigantisch Bowlingcentrum annex speel-/gokhal. En dat in the middel of nowhere...

Het hotel is boven alle verwachtingen, zeker voor het schijntje dat ik betaal. Echt alles is nieuw, perfect en de kamer is van allerlei moderne snufjes voorzien. En bij elke kamer hoort een eigen parkeerplek. Ik zou hier zo nog een week kunnen blijven, maar beperk me tot een verlenging met één dag. Om even wat rust te nemen.

DSC_2085 DSC_2090

De rustdag zelf smeer ik de ketting van de motor en ik lees wat, ook rijd ik nog even naar de zee. Ik heb mijn zwembroek onder het motorpak aangedaan en een grote hotelhanddoek 'geleend' om op te liggen, maar als ik al die bruine Italianen zie zakt me de moed in de schoenen en keer terug naar het hotel.

Het hele verhaal is niet echt blog-waardig, dat besef ik, maar ik schrijf voor een groot deel voor mezelf. Als een digitale herinnering voor later.

De route van woensdag: Beluno, Ravenna, Rimini, Senigallia, Monsano.  400 km.

De rustdag 40 km.

1. Jeanine: