D&G

3 augustus 2017

Sommigen denken misschien aan een geurtje bij het zien van de titel, maar het is niet meer of minder dan de afkorting van Drenthe & Groningen, een groepje motorrijders uit deze twee provincies dat elkaar virtueel treft op het platform motor-forum.nl

D&G

In wisselende samenstelling wordt er in het weekend of op een avond af en toe samen een rondje gereden. De vorige keer dat ik meereed merkte ik dat de motor, één keer goed warm gereden, afsloeg bij kruispunten. Dat probleem kwam bíj het inhouden van de motor, de klacht die zich al voordeed vanaf de eerste dag dat ik deze Multistrada kocht. Omdat ik niet graag trammelant heb onderweg, zeker niet tijdens de vakantie, heb ik de motor vrijdag nog even naar de Ducati dealer gebracht. Daar is gelukkig de fout gevonden en hersteld. De achterband en -remblokken zijn ook gelijk vervangen.

Afgelopen maandagavond sloot ik me bij het groepje aan dat in Zuidlaren verzamelde voor een rit van 130 kilometer door de kop van Drenthe. Gelukkig bleek de motor beter te lopen dan ooit; stiller, regelmatiger en geen neiging tot afslaan meer. Een slordige fout van de monteur die de motor vorig jaar zijn afleveringsbeurt heeft gegeven, zo bleek nu. Jammer ook dat ze bij dat bedrijf mijn klacht niet serieus namen.

Woensdagavond ben ik maar eens begonnen met inpakken. Ik heb een nieuwe "Enduro" tanktas gekocht omdat de vorige tas niet waterdicht bleek en tijdens het rijden niet stabiel bleef zitten. Ook kon ik door de hoogte van de tas de GPS niet goed zien en was er al vrij snel een rits van een zijvakje defect. De nieuwe is kleiner, steviger en wordt met zogenaamde ROKstraps vastgezet. Ik had ook al losse ROKstraps gekocht om de bagagerol achter op de buddyseat mee vast te zetten; zóveel beter dan spinbinders en dergelijke!

De bagagerol is nodig omdat ik vorig jaar maar net genoeg ruimte had voor de spullen die ik mee had. Dit jaar gaat er wat meer warme kleding mee, een grotere laptop en ook wat beddengoed, voor het geval ik besluit één of meerdere keren in een hytte te overnachten in plaats van in een hotel. Het past allemaal lekker en ik krijg er steeds meer zin in!